Life as I know it...

Kärlek. Barn. Familj. Studera. Böcker. Filmer. Musik. Blommor. Fotografier. Tankar. Känslor. Ett herrans jävla liv...

Fredag

Kategori: Allmänt

Idag träffade jag en, ja vi kan säga gammal bekant som fick mig att blicka tillbaka på mitt liv. Året var 2007, jag bodde inneboende nere på granbacken och var galet förälskad i den här mannen. Men ni ser mina vänner att det vara sådär härligt komplicerat som det ofta kan vara. Först ville jag ha honom. Då ville han resa många månader till Thailand. Sen vill han ha mig. Då ville jag vara tillsammans med Nevzat. Sen ville jag ha honom igen. Då ville han ge sitt nya förhållande en ärlig chans trots att han sa att det var mig han ville vara med. Sen fortsatte jag med Nevzat och han med sin nya och sen dess har vi varken setts eller hörts. 

Idag sprang vi in i varandra och kunde liksom inte låtsas kolla åt ett annat håll. Vi pratade länge om allt som hänt och när jag gick därifrån konstaterade jag hur mitt liv hade kunnat se ut om vi hade varit på samma våglängd då 2007. Sen dess har han levt livet som vi gjort så mycket planer för tillsammans fast med henne då istället. Jag ångrar inte en sekund att jag behöll Benjamin, inte ens ett halvt hjärtslag men idag funderar jag verkligen över hur allt hade kunnat gå. Om vi valt varandra samtidigt hade jag dom senaste åren varit i Thailand, London, Indien osv osv osv. Han hade med henne åkt våran uppskissade rutt och jag måste erkänna att jag är lite avis. 

Men nu sitter jag här, klockan är alldeles för sent för att egentligen vara uppe för mig och drömmer mig bort. Drömmer om hur jag, Gonzalo och Benjamin ska se världen tillsammans. Kanske någon gång tar jag och Elin den där resan till London (där jag redan varit med Nevzat iofs men världens bästa stad). Så min plan är att göra som jag tänkt innan jag blev gravid. Köpa en karta, sätta upp den på en anslagstavla (dumt att göra många hål i väggen när det bara behövs ett) och sen börja märka ut vart jag vill. Kanske röda nålar för mig och blåa för Gonzalo då vi har olika drömmar. Sen får vi hjälpas åt och förverkliga varandras. 

För resa det är ingenting som blir omöjligt bara för att man fått barn. Snarare kommer man se världen med andra ögon då man inte kan vara berusad hela resan ;).

Nina

Kommentarer

  • joss säger:

    Resa är underbart!!!

    2011-02-19 | 22:54:28
    Bloggadress: http://tornrosbuske.blogg.se/
  • Mimmie säger:

    Vad fint skrivet av dig syster, fick tårar i ögonen igen, har jag alltid varit så här emotional? ;)



    Ni är en underbar liten familj och ni har även enorma möjligheter att se världen då ni ej har fem barn som vi alltid var hemma. Det var både dyrt och krångligt för mamma och pappa att resa någon annanstans än Västkusten! Lilla Benjamin är ju så lätt ta i en bil/flygplan/tåg och han verkar så lättsam att ha med sig, han klagar inte!



    Kisses

    2011-02-20 | 15:31:34
  • Mimmie säger:

    *ta med i en bil/flygplan/tåg skulle det stå

    2011-02-20 | 15:32:10
  • Mimmie säger:

    *att ta med i en bil/flygplan/tåg skulle det stå, förlåt kan inte stava idag, it's Sunday!



    2011-02-20 | 15:32:56

Kommentera inlägget här: