Life as I know it...

Kärlek. Barn. Familj. Studera. Böcker. Filmer. Musik. Blommor. Fotografier. Tankar. Känslor. Ett herrans jävla liv...

Måndag

Kategori: Allmänt

Då var det måndag igen...

Dom senaste dagarna har varit ett rent helvete. No kidding. Akutbesök på akuten med lilleman som fått hudinfektion, nästan sex timmar satt vi där. Sen hem med världens mest ledsna kille som absolut inte ville sova någonting på hela natten vilket gjorde mig till tröttaste mamman på jordklotet som till slut stod och sov med handen på barnvagnen. Vaknar till med nästan 40 graders feber och tvärslocknar i sängen när Gonz kommer hem. Sen fick Benji vara med pappa på söndag förmiddag medan jag "sov ut". Efter tre timmars sömn skulle jag ner till apoteket och hämta ut hans medicin varpå jag svimmar där inne. Får ringa mamma som kommer och hämtar mig och lagom till att Gonz ska gå till jobbet på kvällen ringer jag henne i panik och ber att få sova där. Och HIMMELRIKE att få komma hem till mamma och lämpa över lillen i några timmar i hennes tålmodiga händer. Praise the lord alltså. Haha. Fick i alla fall sova några timmar trots att han vaknat ungefär varannan timme av magknip. Sen har han sovit jätteoroligt hela dagen, vaknat efter bara tio minuter helt förstörd tills jag lägger ner honom i vagnen och hör världens brak bak i hans lilla rumpa och då, då kom hans första leende. Nu har han sovit i en timme och jag har hunnit diska, plocka lite och både laga och äta korv med makaroner. Tur att man blir så effektiv så fort man blir mamma, man till och med sover effektivt.

Tack Mimmie för den fina designen. Den skulle vara fulländad om det under bilderna stod Mina dagar med Benjamin... ;).

Nina 

Kommentarer

  • Mimmie säger:

    Det fixar jag älskade syster!



    Pussar!

    2010-06-14 | 22:35:59
  • Anonym säger:

    Ja, det märks ju vem han brås på; Årets brak o ett hånflin i väntan på att lukten ska sprida sig...

    2010-06-14 | 23:26:39
    Bloggadress: http://malinkolborn.blogg.se/

Kommentera inlägget här: