Life as I know it...

Kärlek. Barn. Familj. Studera. Böcker. Filmer. Musik. Blommor. Fotografier. Tankar. Känslor. Ett herrans jävla liv...

Lördag

Kategori: Allmänt

Jaha lördag idag, gud så spännande. Eller inte.
Igår var lillasyster här på filmkväll men så mycket filmkväll blev det inte. Tänk att verkligen allt blir annorlunda när man får barn, bara en sån sak som att äta chips, dricka cola och kolla på film blir ett projekt utan dess like. Lillan kom hit vid sju, klockan halv tio kunde vi äntligen slå på sex and the city-dvdn och då sov lilleman på min mage. Nu har jag gett honom massor av mat, bytt blöja och tryckt ner honom i den vibrerande babysittern jag köpt av Elin. Tio minuters lugn och ro innan han fattar att jag lurat honom, hehe.

Det är nu dags för mig att gå ner i vikt, det har gått sex veckor sen han kom och man får börja träna igen sex-åtta veckor efter ett kejsarsnitt. Jag och Gonz har köpt en våg. Den här vågen kommer ihåg dina fötter och berättar nästa gång du ställer dig på den om du gått upp eller ner och exakt hur mycket. Så nu börjar jag varje gång jag bloggar att skriva ner min vikt här för att motivera mig själv. Får se hur det går.

Innan graviditet: 70 kilo.
I slutet av graviditet: 92 kilo.
Nuvarande vikt: 78 kilo.

Har alltså gått ner 14 av 22 kilo.

Delmål: 72 kilo.

Målvikt: 66 kilo.

Here we go.

Nina

Kommentarer


Kommentera inlägget här: