Life as I know it...

Kärlek. Barn. Familj. Studera. Böcker. Filmer. Musik. Blommor. Fotografier. Tankar. Känslor. Ett herrans jävla liv...

Fredag

Kategori: Allmänt

Det är fredag, klockan är 17.00 och jag är hemma. Helt sjukt. Från och med idag är jag sjukskriven till den 10 februari sen om jag inte orkar gå tillbaka till jobbet kommer jag förhoppningsvis få fortsatt sjukskrivning till den 8 mars då jag går på min havandeskapspenning (om jag får den, men de borde jag få). Förlåt om det blir mycket gravidprat här på senaste men det är mest dom tankarna som florerar i mitt huvud.

I gårdagens aftonbladet var det en artikel om att även fast vår ungdomar idag har över 40 000 olika ord i sitt ordföråd använder dom oftast enbart 800 per dag(!). Jag tror jag använder betydligt olika mängder från dag till dag, lite beroende på vem man pratar med.

Ikväll skulle jag umgåtts med Alexandra men hon hade glömt att farmorn skulle komma på besök så det blev inställt. Trist men vi får ta det en annan dag istället. Funderar på om jag ska åka bort till O´Learys och hälsa på dom där. Skulle kunna va kul.

Nina

Kommentarer


Kommentera inlägget här: