Life as I know it...

Kärlek. Barn. Familj. Studera. Böcker. Filmer. Musik. Blommor. Fotografier. Tankar. Känslor. Ett herrans jävla liv...

Fredag

Kategori: Allmänt

Okej fredag, snart är veckan slut. Positiv livsåskådning!

Den sista januari slutar jag på Carmen, det är med andra ord 22 dagar kvar. Underbart.
I början av februari börjar jag jobba lunch på Energikällan. Fyra timmar om dagen, 11-15. Underbart.
Den sista februari går jag förhoppningsvis på havandeskapspenning om det inte är för sent för att ansöka.
Den sista februari får vi även tillgång till våran alldeles egna lägenhet. Kontraktet skrivs på måndag.
Sen är det två månader av förberedelser innan lilla grodan kommer.

Tänk vad livet förändras fort, jag tänker tillbaka på vad jag gjorde för exakt ett år sen och ser mig själv gråtandes på pappas soffa över Marcelo. Som han sårade mig och som jag trodde att det aldrig skulle bli bra igen. Att jag aldrig skulle kunna känna så för någon igen. 

Och nu sitter jag här, helt löjligt lycklig med en fantastisk karl som säger att de gör inget om du inte klarar att jobba mer innan pojken kommer, vi löser det. 

Ibland har man tur. Och jag tänker inte sticka under stol med att jag verkligen tycker att det var min tur nu. Min tur att det ska flyta på lite.

Nina 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: