Life as I know it...

Kärlek. Barn. Familj. Studera. Böcker. Filmer. Musik. Blommor. Fotografier. Tankar. Känslor. Ett herrans jävla liv...

Söndag

Kategori: Allmänt

Jag trodde att vara gravid skulle vara någonting mysigt, härligt och underbart. Omvälvande och så vidare och så vidare. Ja omvälvande är det ju definitivt. Nu kommer det här bli en väldigt negativ första blogg så om du känner att jo jag vill nog bli gravid någon gång i framtiden, läs inte!

Den femtonde augusti blev jag gravid enligt uträkningar. Den andra september fick jag reda på det. Vet ni hur mycket sprit jag drack under den tiden? Ni vill inte veta...

Sen hade jag två underbara månader av illamående, kräkningar, mensvärk, småblödningar, humörsvängningar (you name it, I had it). November började det lätta lite och sen dess har jag mest haft världens mest spända mage, kunnat gå på toaletten en gång varannan vecka och såna jävla moodswings och dom är värst.

Så här kan det gå till: Jag vaknar på världens bästa humör, glad, lycklig, gör frukost, sätter mig vid datorn och sen när jag ska gå hemifrån till jobbet ser jag att min lillasyster har lånat mina skor. Då bryter jag ihop totalt, gråter så jag skriker rakt ut, lägger mig på sängen och blir en halvtimme sen till jobbet för att den obeskrivliga sorg jag känner gör att jag inte kommer upp. Har hört att man kan bli lite smådeprimerad men va fan. Jag tar allting personligt, gråter för minsta lilla och blir arg om någon typ tittar på mig.

Nog för idag, känner hur humöret är på väg ner och ska snart till Malin på middag. Förlåt för allt negativt. Ska vara gladare till nästa gång och berätta allt underbart också.

Nina.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: